Ebben a cikkünkben szeretnénk tájékoztatni a kedves érdeklődőt, mi az, amit egy vállalkozás indításánál mindenképpen figyelembe kell venni, célszerű gondosan áttekinteni.
- Milyen vállalkozást indítsak? Egyéni vagy társas vállalkozó legyek, ez utóbbin belül betéti, korlátolt felelősségű vagy részvénytársaság legyen. Nyilván a végezni kívánt tevékenység nagysága, felelőssége, illetve a befektetni kívánt tőke ami ezt meghatározza. Előzetesen érdeklődni szükséges az adózási szabályok felől is, hiszen a vállalkozás típusa meghatározza a lehetőségeinket.
- Napjainkban egyre többször találkozom azzal, hogy -különösen az egyéni vállalkozók- a vállalkozás indításakor nem érdeklődik meg pontosan azt, hogy az adott tevékenység végzéséhez milyen képesítésre van szükség. Ez nagyon fontos kérdés, hiszen ha nincs meg a szükséges képesítés a vállalkozáson belül, akkor nem vagyunk számlaképesek abban a tevékenységben.
- Mindenképpen át kell tekintenünk azt is, hogy milyen „helyigénnyel” bír a leendő tevékenységünk, s arra milyen lehetőségeink vannak. Figyelembe kell venni, hogy csak belső, vagy belső és külső munkavégzés történik, s a külső munkahelyen az előírások szerint végezhetjük-e a tevékenységünket. Szükség van-e bérleményre, akár irodai, akár más munka végzéséhez.
- Érdemes a vállalkozás, cégalapítás indítása előtt részletes üzleti tervet készíteni, reaálisan, de talán inkább pesszimistán számolni a bevételi lehetőségeinkkel, s ugyanezt megtenni a költségeink összegzésével is. Még így is majdnem biztos, hogy ez utóbbival úgy járunk, mint az építkezők, kalkulálnak egy kivitelezési költséggel, s a végén jóval nagyobb összeg lesz a valóság.
4+1. Ha megszületett a döntésünk, vegyük figyelembe a lehetőségeinket a székhely tekintetében. Gondoljuk végig a korábban már rögzítetteket. Különösen induló vállalkozások esetén igényeljük a segítséget a környezetünktől. A székhelyszolgáltató (a működés költségeihez képest) elhanyagolható összegért tudja vállalni azokat a nehézségeket, amit egyébként tapasztalhatunk. Postai küldeményeinket átveszi, személyes adatainkból kevesebb a nyilvánosságra kerülő, biztosítani tudja ügyfeleinkkel a találkozás lehetőségét (tárgyaló bérlés), a NAV és a vállalkozásunk között egy hidat ad, meggátolja az esetleges foglalás lehetőségét, igény esetén jogi, könyvvezetési segítséget biztosít, mindezt direkt erre a célra fenntartott kultúrált körülmények között.
Több tévhit is elterjedt már a székhelyszolgáltatással kapcsolatban.
A székhelyszolgáltatásról sokan azt hiszik, hogy az egy illegális tevékenység. Ez nem igaz! A törvények szerint minden vállalkozás a székhelyét maga választja meg. Ha Önnek nem célszerű egyébként irodát, személyzetet jóval magasabb áron fenntartani, akkor ez a megoldás. Megbízható, ellenőrzött székhelyszolgáltatónál Önt nem érheti meglepetés! Ma a vállalkozások több, mint 30 %-a Magyarországon így működik.
Az a gondolat is elterjedt, hogy a székhelyszolgáltató választása esetén a NAV azonnal „rászáll” a cégre. Ezt is cáfolom, hiszen a hivatal pontosan tisztában van vele, hogy ez a tevékenység ugyanolyan legális, mintha magunk csinálnánk. Azért, mert valaki székhelyszolgáltatást igényel, senki nem fogja jobban ellenőrizni. Természetesen mi magunk is figyelünk arra, hogy ne „cégtemetők” legyünk.
Sokan úgy gondolják, hogy a székhelyszolgáltatás igénybe vétele, létesítése sok macerával jár, pedig ez sem így van. Ha Ön a honlapunkon, telefonon keresztül tisztába kerül a feltételekkel, elegendő egy e-mailben a kért adatokat megadnia, majd ezt követően egy egyeztetett időpontban 10-15 percre megjelennie irodánkban, s már kezdődhet is a hivatalokban az ügyintézés, ahol ugyanaz történik, mintha nem székhelyszolgáltatóval kötnénk szerződést.
Az a tévhit is elterjedt, hogy a székhelyszolgáltató drága. Ez szintén nem állja meg a helyét, hiszen pl. egy ugyanilyen célra alkalmazott kolléga egy havi bérének a töredéke a székhelyszolgáltatások közül a legnagyobb terjedelmű csomagunk éves díja.
További információkat az alábbi linkre kattintva olvashat:
https://www.gazdagmami.hu/vallalkozas-inditas/a-vallalkozas-inditas-lepesei
Következő bejegyzésünk címe: Hogyan kell bejelenteni azt, ha változott a székhelye a cégemnek?