Az induló vállalkozás 4+1 elengedhetetlen kelléke

Ebben a cikkünkben szeretnénk tájékoztatni a kedves érdeklődőt, mi az, amit egy vállalkozás indításánál mindenképpen figyelembe kell venni, célszerű gondosan áttekinteni.

  1. Milyen vállalkozást indítsak? Egyéni vagy társas vállalkozó legyek, ez utóbbin belül betéti, korlátolt felelősségű vagy részvénytársaság legyen. Nyilván a végezni kívánt tevékenység nagysága, felelőssége, illetve a befektetni kívánt tőke ami ezt meghatározza. Előzetesen érdeklődni szükséges az adózási szabályok felől is, hiszen a vállalkozás típusa meghatározza a lehetőségeinket.
  2. Napjainkban egyre többször találkozom azzal, hogy -különösen az egyéni vállalkozók- a vállalkozás indításakor nem érdeklődik meg pontosan azt, hogy az adott tevékenység végzéséhez milyen képesítésre van szükség. Ez nagyon fontos kérdés, hiszen ha nincs meg a szükséges képesítés a vállalkozáson belül, akkor nem vagyunk számlaképesek abban a tevékenységben.
  3. Mindenképpen át kell tekintenünk azt is, hogy milyen „helyigénnyel” bír a leendő tevékenységünk, s arra milyen lehetőségeink vannak. Figyelembe kell venni, hogy csak belső, vagy belső és külső munkavégzés történik, s a külső munkahelyen az előírások szerint végezhetjük-e a tevékenységünket. Szükség van-e bérleményre, akár irodai, akár más munka végzéséhez.
  4. Érdemes a vállalkozás, cégalapítás indítása előtt részletes üzleti tervet készíteni, reaálisan, de talán inkább pesszimistán számolni a bevételi lehetőségeinkkel, s ugyanezt megtenni a költségeink összegzésével is. Még így is majdnem biztos, hogy ez utóbbival úgy járunk, mint az építkezők, kalkulálnak egy kivitelezési költséggel, s a végén jóval nagyobb összeg lesz a valóság.

4+1. Ha megszületett a döntésünk, vegyük figyelembe a lehetőségeinket a székhely tekintetében.  Gondoljuk végig a korábban már rögzítetteket. Különösen induló vállalkozások esetén igényeljük a segítséget a környezetünktől. A székhelyszolgáltató (a működés költségeihez képest) elhanyagolható összegért tudja vállalni azokat a nehézségeket, amit egyébként tapasztalhatunk. Postai küldeményeinket átveszi, személyes adatainkból kevesebb a nyilvánosságra kerülő, biztosítani tudja ügyfeleinkkel a találkozás lehetőségét (tárgyaló bérlés), a NAV és a vállalkozásunk között egy hidat ad, meggátolja az esetleges foglalás lehetőségét, igény esetén jogi, könyvvezetési segítséget biztosít, mindezt direkt erre a célra fenntartott kultúrált körülmények között.

Több tévhit is elterjedt már a székhelyszolgáltatással kapcsolatban.

A székhelyszolgáltatásról sokan azt hiszik, hogy az egy illegális tevékenység. Ez nem igaz! A törvények szerint minden vállalkozás a székhelyét maga választja meg. Ha Önnek nem célszerű egyébként irodát, személyzetet jóval magasabb áron fenntartani, akkor ez a megoldás. Megbízható, ellenőrzött székhelyszolgáltatónál Önt nem érheti meglepetés! Ma a vállalkozások több, mint 30 %-a Magyarországon így működik.

Az a gondolat is elterjedt, hogy a székhelyszolgáltató választása esetén a NAV azonnal „rászáll” a cégre. Ezt is cáfolom, hiszen a hivatal pontosan tisztában van vele, hogy ez a tevékenység ugyanolyan legális, mintha magunk csinálnánk. Azért, mert valaki székhelyszolgáltatást igényel, senki nem fogja jobban ellenőrizni. Természetesen mi magunk is figyelünk arra, hogy ne „cégtemetők” legyünk.

Sokan úgy gondolják, hogy a székhelyszolgáltatás igénybe vétele, létesítése sok macerával jár, pedig ez sem így van. Ha Ön a honlapunkon, telefonon keresztül tisztába kerül a feltételekkel, elegendő egy e-mailben a kért adatokat megadnia, majd ezt követően egy egyeztetett időpontban 10-15 percre megjelennie irodánkban, s már kezdődhet is a hivatalokban az ügyintézés, ahol ugyanaz történik, mintha nem székhelyszolgáltatóval kötnénk szerződést.

Az a tévhit is elterjedt, hogy a székhelyszolgáltató drága. Ez szintén nem állja meg a helyét, hiszen pl. egy ugyanilyen célra alkalmazott kolléga egy havi bérének a töredéke a székhelyszolgáltatások közül a legnagyobb terjedelmű csomagunk éves díja.

További információkat az alábbi linkre kattintva olvashat:
https://www.gazdagmami.hu/vallalkozas-inditas/a-vallalkozas-inditas-lepesei

Következő bejegyzésünk címe: Hogyan kell bejelenteni azt, ha változott a székhelye a cégemnek?

Menü bezárása