5+1 dolog, amit egy székhelyszolgáltatónak mindenképpen tudnia kell

Blogbejegyzésünk célja, hogy hasznos és közérthető információkat osszunk meg Önökkel a székhelyszolgáltatással, illetve annak igénybevételével kapcsolatban. Általános tapasztalat, hogy szinte kizárólag szóbeszéd alapján terjednek az információk, hogy ki(k) és milyen feltételek fennállása esetén végezhet(nek) székhelyszolgáltatást, illetve mit is kell megtenni, milyen szempontoknak kell megfelelni. Szeretnénk ezt közérthetővé tenni, ezért első bejegyzésünkben pontokba foglaljuk a legfontosabb tudnivalókat:

1. Legfontosabb, hogy csak írásban rögzített szerződés jöhet létre erre a jogviszonyra. A szerződés nem lehet határozott idejű, kivéve, ha a cég létesítésére is határozott időre kerül(t) sor. A szerződés megkötését követő egy éven belül a rendes felmondás jogát a felek nem gyakorolhatják.

2. Székhelyül csak olyan ingatlant lehet megnevezni, amely a székhelyszolgáltató kizárólagos tulajdonában van, illetve arra a megbízott használati jogát az ingatlan-nyivántartásba bevezették. Ezt már a cégnyilvántartásba történő bejegyzés során is elvileg ellenőrzik.

3. A megbízott köteles biztosítani, hogy a megbízó cégtáblája az ingatlanon, a közterületről jól látható módon kerüljön elhelyezésre, tehát erre nem felelnek meg az ingatlanon belül, ügyfélforgalmi helyiségben, recepción, vagy irodaházban az ajtók mellett elhelyezett cégtáblák. Ugyanígy kifogásolható az ingatlan ajtajára kiragasztott papír (több helyen találkozni ezzel!), melyen felsorolásra kerülnek a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cégek. A cégtáblán egyértelműen beazonosítható módon, a cégjegyzékben szereplő cég megnevezésnek kell szerepelnie.

4. Kevesen tudják a megbízók közül, hogy a cégiratokat, hatósági engedélyeit, az adóhatósághoz történő adatbejelentési kötelezettségeivel összefüggő iratait, valamint a számviteli törvény szerinti beszámolóját kötelesek elhelyezni a székhelyszolgáltatónál.

5. Amennyiben a székhelyszolgáltató a postai küldemények átvételéért felelős, abban az esetben a székhelyszolgáltatót megnevező meghatalmazását a székhelyszolgáltató területileg illetékes postahivatalánál személyesen kell bejelentenie, aláírnia.

+ 1 Azok a szerződések, amelyek a jelenleg hatályos rendeletnek nem felelnek meg, a rendelet szerint semmisnek minősülnek.

A székhelyszolgáltatási szempontok betartása nagyon fontos, ezeket az adóhatóság mindkét fél érintettségével ellenőrzi.

A VII/2017 (VI. 1.) IM rendelet a székhelyszolgáltatásról, az alábbi linkre kattintva teljes terjedelmében elérhető:

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1700007.IM&txtreferer=00000001.TXT

A következő bejegyzésünk címe: Miért ne lakcímen legyen bejegyezve a székhely?

Menü bezárása