Hogyan válasszunk székhelyszolgáltatót?

Cégalapítás, illetve egyéni vállalkozás indítása esetén rendkívül fontos kérdés, és meglehetősen sok szempontot kell figyelembe venni.

Az utóbbi években az alakuló cégek 30 %-a (ez cégbírósági adat) székhelyének választásakor székhelyszolgáltatót vesz igénybe. Ma már egészen más szempontok alapján alapítanak az emberek cégeket, mint a rendszerváltást követően, amikor örültünk, hogy egyáltalán lehetőségünk volt rá. Akkor adott és természetes volt, hogy akár egyéni, akár társas vállalkozásunkat lakhelyünkre jegyeztessük be, s csak később szembesültünk vele, hogy így a magánéletünk is mindenki számára ismertté vált. Oly annyira, hogy magam a bíróságon szembesültem azzal egy ki nem fizetett munka perében (megnyert ügy volt), hogy az alperes egy promóciós anyagot nyújtott be, melyen szerepelt a valóban ápolt családi házam fényképe, a környezet térképe a nevezetességek feltűntetésével, mint egy azt sugallva, hogy ha ez az ügyvezető ilyen jól él, akkor csak csalással kérheti tőlem az előre kialkudott és elfogadott munkadíjat.

A címben feltett kérdésünkre úgy kapunk választ, ha megnézzük a gyakorlatot. Ezek az általánosságok a korábbi cikkeinkből is kiolvashatóak.

  • Természetesen első helyen áll a megbízhatóság, a fix pont, az utólérhetőség, munkaidőben az állandó fellelhetőség, a recepció. Ez érdekes az ügyfél jelentkezésének, de a levelezés állandó átvételének a szempontjából is. Itt fontos utánajárni annak is, hogy az adott székhelyszolgáltató mennyire a törvényes előírásoknak megfelelően működik, valóban a tényleges, egyszemélyi tulajdonos a befogadó, vagy ha nem, bejegyzett-e a földhivatalban ezen jogosultsága.
  • Nem csak érzelmileg, de kifelé való közlésben sem közömbös, hogy ha cégtáblánk a közterületről jól látható. Sok olyan székhelyszolgáltatást láttam, ahol kintről semmi nem látható a cégekből, legfeljebb a recepción van egy lista, de olyat is láttam, amikor az iroda ajtaján egy A 4 papíron volt kifüggesztve ugyanezen lista. Természetesen ez az érvényes előírásoknak sem tesz eleget, akkor mit várhatunk más téren a szolgáltatótól?
  • Fontos szempont a kapcsolattartás a székhelyszolgáltatóval. Célszerű, ha ezt könnyűvé tesszük, azaz olyan helyen állapodunk meg, ami nekünk is könnyen elérhető, útba ejthető, a postánk felvétele egy perc alatt megoldható.
  • Napjainkban egyre fontosabb tényező a megközelíthetőség, a parkolás megoldottsága. Nem mindegy, hogy a belvárosban keressük a helyünket fél órát, majd fizetjük a sok száz forintos parkolási díjat, vagy az egyébként könnyen megközelíthető helyen díjmentesen bármikor találunk parkolóhelyet.
  • Célszerű, ha a székhelyszolgáltatónknál lehetőség van tárgyalóhasználat bérlésére is, hiszen így ügyfeleinket úgy tudjuk vendégül látni, megbeszéléseket folytatni velük, mintha a saját irodánkban lennénk. Különösen, ha lehetőség van bemutatók tartására, kiszolgáló személyzet igénybe vételére.
  • Természetesen felmerül a választáskor az ár kérdése De ezt, mint minden más esetben is, több oldalról kell megítélni. Az első kérdés, hogy mi van a másik oldalon a mérleg serpenyőjében. Inkább ezt kell alaposan kivesézni, mert sokan apróbetűs kiszerelésben határoznak meg lényegi feltételeket, amelyek csalódásokat okozhatnak.
  • Nem budapesti vállalkozások esetében -mint azt korábban is írtuk- előny lehet pályázati és egyéb megítélési szempontból a budapesti székhely.

A felsorolásunk nem teljes körű, hiszen sajátos szempontok is okozhatják az eltérő választásokat.
További információkat az alábbi linkre kattintva olvashat: http://szekhely.org/.

Következő bejegyzésünk címe: Gyanús-e a NAV-nak, ha a cég székhelyszolgáltatót vesz igénybe?

Menü bezárása